Spændinger i kroppen. For mange tanker. Dårlig nattesøvn.

Er det noget du kender til så er Qigong noget for dig.

Qigong udtales [tjigång] kaldes også kinesiske helsebevægelser eller mindfulness i bevægelse.

Igennem en Qigong time bliver hele kroppen  stille og rolige arbejdet igennem. Du vil opleve efter nogle gange, at du bliver mere smidig fordi Qigong har fokus på  at strække og afslappe kroppens bindevæv. Du bliver stærkere og mere veltilpas i din krop.

I Qigong arbejder vi ikke kun med muskler og led, men også med nervesystem ( det parasympatiske nervesystem). Det er den del af nervesystemet der afstresser - giver ro. Du får mere ro på dine tanker. Mindre tankemylder

Vi arbejder under hele træningen med fokus på åndedrættet – på at får det gjort dybere og mere roligt. Du har måske prøvet den gode fornemmelse som en et dybt åndedræt eller to kan give dig. Her får du en hel time foræret

Alle kan deltage i en Qigong time, da jeg tilpasser øvelserne til den enkelte. Qigong kan også lave siddende hvis det er det du har brug for. Det kræver ikke, at du er vant til at træne eller har en vis grundform. Det eneste det kræver, er at du har lyst til at arbejde med dig selv, din krop og dit åndedræt. Du er velkommen til at kontakte mig for en snak om det er noget for dig

Husk lidt træning er bedre end ingen træning!

På min klinik Kolding Zoneterapi arbejder jeg med den effektive NADA- akupunktur som kunne være et godt suplement til Qigong, specielt hvis du lider af tankemylder, angs og søvnproblemer. Læs mere om via NADA

PS: Giv det et par gange - der er meget nyt. Alene det at skulle trække vejret i en bestemt rytme kan være frustrerende 1. gang du prøver :-)

PSS: Se træningsvideo på dette link: Træningsvideo